niekensylvia.reismee.nl

De eerste indrukken

Hallo volgers!

Hier een berichtje vanuit Zuid Afrika. Na een aantal uur onderweg te zijn geweest, zijn we vrijdagmiddag aangekomen op onze 1e bestemming in de Tzaneen Country Lodge. Het was nogal een gehobbel om er te komen, aangezien er wegen waren opgebroken. In Nederland wordt dit netjes aangegeven, hier niet, je ziet alleen mensen met rode vlaggen. We stonden plotseling stil en wisten niet wat er aan de hand was, en dat aan een weg waar mensen met dode kippen de snelweg over staken! Even acclimatiseren dus. Uitgeput aankomen bij onze lodge, kregen we wel meteen een Honeymoon Suite (eigenlijk een compleet huis), maar don't worry, er hoeft nog geen trouwjurk gekocht te worden!

Zaterdagmorgen zijn we doorgereden naar Phalaborwa, waar we nu zijn.Het is hier heel erg mooi, en veel Nederlanders! Zaterdagavond hebben we meteen onze eerste safari gedaan, een Evening Safari met Bush Braai. We gingen met zn achten in een jeep op zoek naar het wild! Ontzettend gaaf, en zelfs een paar stukken off road waar we zebra's zagen rennen onder het genot van een colaatje/biertje (voor Niek). Toen het eenmaal donker was werden we naar een open plaats gereden in de bush met olielampen. Hier was een braai voorbereid (bbq). Omringd door allemaal rangers met jachtgeweren tegen de wilde dieren hebben we ons kipsateetje gegeten. Op de terugweg met een spotlight in de hand naar andere dieren, maar niet gezien.

Vanmorgen maar gelijk een riviersafari gedaan, waar we een luipaard zagen (dit is echt exeptioneel en Niek had natuurlijk de mooiste foto van de groep, met het toestel van Jan & Gerdy) natuurlijk zijn we ook nijlpaarden en krokodillen tegen gekomen, maar ook buffels en een Afrikaanse zeearend.

Eenmaal terug op de lodge hebben we besloten om vanmiddag een self-drive te doen in het Kruger Park, wat neer komt op zelf met je eigen auto wilde dieren spotten. Heeeeeeeeeeeel veel impala's (hert) maar we hebben ook onze eerste olifanten gezien met kleintjes. Ze liepen over de weg, dus we moesten in de achteruit. Heel bijzonder om te zien.

We zijn nu net weer terug, even naar de Spar geweest (is hier nog geen C1000) en gaan vanavond een lekker hapje eten op de lodge met andere Nederlanders. Allemaal jonge mensen, die net als wij, een self-drive doen door Afrika. We zijn dus niet de enige gekken!

Het is hier lekker weer, we lopen op sandalen. We smeren goed met Deet en slapen onder een klamboe, en gelukkig hebben we geen bijwerkingen van de malariapillen.

We hopen dat in Nederland ook alles ok is, en dat we snel een volgende update kunnen geven!

Liefs Niek & Syl

marc, gerinde en may-britt

Hoi broer en zus,

Wat super gaaf om te lezen! en wat een drukke planning zeg!! hahaha!! En wat leuk dat jullie niet de enige gekken zijn, dat er toch nog meer Nederlanders zijn die avontuurlijk zijn ingesteld;-) Geniet van alles daar en we kijken uit naar de volgende update! En foto's!!!!!!

kus van ons

Jan

Zou wel willen ruilen ben net met Sam naar buiten geweest en het is hier behoorlijk koud en niet te vergeten dat het weekend er al weer bijna opzit en jullie lekker van je vakantie genieten; het is jullie gegund veel plezier nog en tot horens !!!!

ria en harrie

hoi lieve avonturiers ! wat heerlijk om te lezen , mooie avonturen, we zijn al weer benieuwd naar het volgende verhaal, verwarming op 21 hier, en we houden jullie in de gaten,liefs pa, en ma

Gerdy

Geweldig, en al zoveel gezien dat beloofd nogal wat, we blijven jullie volgen groetjes xxx

Albert en ingeborg

Lieve broer en zus,

Super om te lezen wat jullie allemaal al hebben gezien! Wel lekker druk.
lijkt me echt super...! Ook fijn dat er nog meer nederlanders zijn...
We zien uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs ons

marielle

Klinkt goed ? Nog in bubbelbad gezeten in tzaneen ? hihi
o ja nog tip restaurant spurs is een soort keten kun je lekker spareribs eten hihi zit in port elisabeth en.kaapstad ...

Heel veel plezier nog ..

Ps ben benieud of je heldere.lucht.hebt.bij hoedspruit /gods window

xxx

marloes

hey niek&syl..

ik dacht eens even kijken hoe het gaat!
het klinkt allemaal super gaaf zeg..heerlijk!!
heel veel plezier nog en lekker genieten!

hier stormt en regent het :-(!!

xx marloes&ed en emma en roos!

Wilma Kamphuis

Hallo reizigers,

:-D Liep ik dus mooi achter dacht dat jullie nog moesten vertrekken maar inmiddels al ingeburgerd kun je haast wel zeggen. Wat zullen jullie een hoop indrukken opdoen en gek NEE verre van groot gelijk dat je dit doet. Geniet met volle teugen en kom vooral met heel veel verhalen en foto's hier terug zou ik zeggen dan kunnen wij toch een klein beetje mee op deze bijzondere reis.

Tot die tijd, be save and enjoy

marielle

waar blijven de foto's ;) haha
ben benieuwd waar je nu bent? ik gok hoedspruit?
xx

Niek en Sylvia

Hallo!
Bedankt voor alle leuke reacties, gaaf om te lezen!
Momenteel laden we de foto's in, dus over een uurtje kunnen jullie ze bekijken!!

xx Niek & Syl

Jan

hoi Niek en Syl, mooie foto's hoor kunnen we het toestel dit weekend nog even lenen gaan nl. naar Berlijn ;-))) veel plezier nog daar !!!!

Hamba