niekensylvia.reismee.nl

Capetown

Hallo allemaal,

We hopen dat jullie een fijne kerst hebben gehad, wij wel, met 25-30 graden! In ieder geval voor herhaling vatbaar, een zon in de winter.

Jullie zijn natuurlijk benieuwd hoe het kooiduiken was. Nou,een beetje een teleurstelling. Wel de great white gezien, ontzettend gaaf en heel dichtbij! Maar toen we de kooi in gingen met onze duikbrillen op was hij weer weg. Het is laagseizoen om te gaan kooiduiken en dat wisten we, maar toch jammer! We hebben een voucher gekregen welke geldig is tot december 2013 zodat we nog een keer gaan. Dus als je ons wilt sponsoren met een vliegticket, dan graag ;) We moeten dus sowieso nog een keer terug!

Stellenbosch was leuk, ontzettend lekker gegeten daar met kerst en verder helemaal niks gedaan. Dus toch een traditionele kerst... Op 1e kerstdag hebben we zelf aardbeien geplukt bij een farm, leuk om te doen. Voor 1 euro hadden we een bak vol, en vers van het land.Maandagmorgen zijn we naaar Kaapstad gereden, via Chapmans Peak, een mooie route langs de kust.

Momenteel zijn we in Kaapstad, onze eindbestemming. Ons hotel is centraal gelegen en we hebben een junior suite met 2 wc's en zelfs een vaatwasser (die hebben we thuis niet eens). Helemaal prima dus. Gisteren hebben we cultureel gedaan. We zijn eerst naar the Slave Lodge geweest, dicht bij ons hotel. Hier werden vroeger slaven verhandeld en gevangen gehouden door de VOC. Indrukwekkend om te zien, en de historie mee te maken. Daarna zijn we naar het Victoria & Alfred Waterfront gelopen om daar even te lunchen. Vervolgens met de boot naar Robben Island, de gevangenis waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten tijdens de apartheid. We werden rondgeleid door een ex- politieke gevangene en hebben ook de cel gezien waarin Nelson zat.

Vandaag zijn we weer terug gegaan naar het Waterfront voor een winkelsessie. Maar helaas, niks leuks en dus ook niks gekocht. Overal hangt natuurlijk de zomercollectie!! En wij moeten toch echt een trui aan als we dit weekend thuis komen.

Morgen gaan we met een hop on-hop off bus en naar de Tafelberg. Verder nog geen planning. Net zijn we naar het South African Museum en het Planetarium geweest.

Dit is laatste verhaaltje vanuit Zuid-Afrika, en de laatste week ging de tijd heel snel. Vrijdagavond vliegen we alweer terug om 23.30. We hebben kunnen regelen dat we onze suite wat langer mogen houden. Ideaal.

Tot snel!!

Liefs Niek & Syl

Gerdy

Heel jammer voor jullie dat het al weer oorbij is, maar je kunt al je verhalen aan ons kwijt zodra je thuis bent dus kun je alles nog een keer herbeleven. Geniet de laatste dagen dus nog maar dubbel.
groetjes

Gerinde

Wat vliegt de tijd toch voorbij he! Fijn dat jullie het zo mooi hebben daar!!! Geniet nog maar even van alles......een hele goede reis terug voor vrijdag en tot snel......!

Liefs Gerinde

ria

Nog even lekker genieten...... goeie terugreis en we horen wel wanneer jullie zin hebben om te komen, dikke kus, heb het vet nog goed voor de oliebollen.

Neomi

Jeetje, wat is de tijd snel gegaan! Een goede terugreis gewenst en zien jullie snel weer.. :-)

Kus

Sylvia

Laatste daagjes... nog even genieten jullie! Goede terugreis!!

xxx

Jan