niekensylvia.reismee.nl

Wat doen we eigenlijk

Hallo allemaal!

Even een update van wat we allemaal gedaan hebben.. Nou niet zo heel erg veel. In Salt Rock hebben we gerelaxed aan het strand, en zijn we vooral heel erg verbrand, de zon is hier veel sterker. Ons guesthouse was prima, maar de eigenaren waren heel erg Engels, met stomme humor en we zouden hier dus ook niet weer heen gaan. Dat terzijde..

Vanaf Salt Rock zijn we gevlogen van Durban naar Port Elizabeth. Het King Shaka vliegveld van Durban is speciaal gebouwd voor het WK van 2010 en dus splinternieuw. We hebben de auto ingeleverd, en ze hebben niks gezien van de boom :) We hebben namelijk eerst onze auto laten wassen in een carwash. En nee, dat is niet net als Sanderman, maar met mensen, die je auto wassen van top tot teen. Het heeft dus wel geholpen want ze zeiden er niks van. Na een kleine anderhalf uur vliegen zijn we geland in Port Elizabeth. Een grote havenstad, erg commercieel en veel industrie. We hebben onze auto opgehaald, dit keer wel een Toyota Corolla en zijn naar Addo gereden. Hier verbleven we in Cosmos Cuisine, onzettende lekker eten!! Voor een nachtje prima.

De volgende ochtend vroeg opgestaan omdat we door Addo gingen, heel veel olifanten natuurlijk maar ook een grote schildpad, meerkatjes en een jackal gespot. Dit was onze laatste safari in Zuid-Afrika. Vanuit Addo zijn we gereden naar Plettenberg Bay. Een prachtige plaats aan de kust.

Hier zitten we nu ook achter de computer in een internet cafe. We hebben net afscheid genomen van John, de eigenaar van het guesthouse. Super aardige vent met leuke tips. Zo zijn we gistermorgen naar Robberg gereden (van oorsprong zo genoemd door Nederlanders!) en hebben hier een wandeling gemaakt. Heel veel seals gezien, ook dode, vandaar dat het soms stonk. De natuur was prachtig, en de zee erg indrukwekkend. We leken wel berggeiten want we moesten ons vasthouden aan rotsen en stenen, maar alles is goed gegaan. We zeiden nog tegen elkaar, dit is echt iets voor Marc, lekker de natuur in! Gerinde en ik hadden even lekker kunnen relaxen op de stranden daar waar bijna niemand is. Gisteravond lekker uit eten geweest bij een goede Italiaan voor nog geen 30 euro! Niet duur dus...

Vandaag hebben we nog een lang stuk voor de boeg, we rijden zo'n 4.30 uur naar Gansbaai, waar we morgenvroeg met haaien gaan duiken! Eindelijk!! Niek weet het nog niet zeker, maar Sylvia gaat zeker weten de kooi in. Morgenmiddag rijden we naar Stellenbosch, waar we voor de Kerst twee restaurants hebben kunnen reserveren, dus we hoeven geen McDonalds (Wimpy's zoals dat hier heet) te eten. De restaurants waar we naar toe gaan zijn 1802 en De Volkskombuis. Beiden in Stellenbosch.

Nou wij rijden weer verder, en hopen jullie snel verslag te doen van het kooiduiken. Filmpjes uploaden wil nog niet zo, dus jullie moeten het tot nu toe nog even doen met foto's (ook leuk)

Iedereen hele fijne kerstdagen gewenst en tot snel!!

Liefs Niek en Syl

ria,harrie,mark

Niek en Sylvia, fijne kerstdagen, en Sylvia pas op he met die haaien ! (niek ook hoor) Weer leuk om te lezen, jullie verhalen. Doe voorzichtig en tot gauw! Dikke kus van ons allen.

Marc, Gerinde en May-Britt

Inderdaad Syl, ik op het strandje en marc de hort op......hahaha!! Dat krijg je als je liever lui dan moe ben;-)
Nou weer leuk om al jullie belevingen te lezen! Heeeeeeel veeeeeeel plezier morgen met het haaien duiken!!! Ben erg benieuwd hoe het was!
Alvast hele fijne feestdagen namens ons gewenst.....geniet van jullie geplande etentjes op een bijzondere plek en geniet vooral van elkaar!!
Liefs vanuit Rijssen

Marc Gerinde en May-Britt

Gerdy

Zorg er maar voor dat de haaien geen lekker kerstdiner krijgen ik hoop dat je er mooie foto's van kunt laten zien. hele fijne kerst n een groet uit Rijssen

Gerdy

Ik hoop voor jullie dat de haaien geen goed kerstdiner hebben, we wachten het volgende bericht af geniet ervan we blijven jullie volgen een heel fijne kerst gewenst heel apart zo in de zon denk ik
groetjes

Jan

hoi ook namens mij fijne feestdagen en veel plezier bij het voeren van de haaien.

marielle

als goed is ben je vanmorgen al wezen.kooiduiken ben.erg benieuwd.hoe je het vond. xx

sylvia

wat veel super leuke verhalen en foto's!! Jullie vermaken je wel volgens mij..
En wees voorzichtig met de haaien, t is ook weer zo wat als Niek mensenvlees tijdens het kerstdiner krijgt....
Fijne kerst!!

xx Maichel en Sylvia

ria

hoop dat het kooiduiken achter de rug is pffff, we wachten maar op het eerste teken, smaakt mijn diner ook weer beter,,,,,,

Hamba